• Samfundsansvar

Sundhedsforsikring

Kontakt os

  • Har du behov for at bruge din sundhedsforsikring, kan du anmelde en skade her
  • Har du spørgsmål, sidder vi klar til at hjælpe dig på 7010 0117. Mandag til torsdag 8.00 - 16.30 og fredag 8.00 - 16.00
  • OBS: Hvis du har både en AP Sundhedsforsikring og en tandforsikring, vil du fremover modtage en faktura for hver, når du skal betale for dem
AP Sundhedsforsikring

Tryghed

Kernen i din AP Sundhedsforsikring er vores uddannede sygeplejersker og fysioterapeuter, som hjælper dig med hurtigt at tilrettelægge dit optimale behandlingsforløb hos behandlere, speciallæge, privatklinik eller privathospital. De har tid til at lytte til dig og hjælpe dig videre.

Behandlingsstederne er nøje udvalgt på grund af deres høje faglige niveau og geografiske tilgængelighed. Og vi kvalitetstjekker dem selvfølgelig løbende, for kun de bedste behandlere er gode nok til dig og vores øvrige kunder. Skal du til fysioterapeut, kiropraktor, zoneterapeut, akupunktør eller psykolog, kan du selv vælge, hvem du vil behandles af. Måske har du tidligere været glad for en bestemt behandler? Hvis ikke, hjælper vi dig gerne med at vælge en.

Download brochuren, hvor du kan læse mere om tilbuddene i AP Sundhedsforsikring.

Overblik

Sundhedsforsikringen dækker hele dit forløb fra forundersøgelse til behandling og efterbehandling. Og uanset længden af dit forløb klarer vi det praktiske for dig, så du ikke selv skal bestille tid til undersøgelse eller behandling.

Du skal heller ikke bekymre dig om antallet af behandlinger hos psykolog, fysioterapeut og kiropraktor. Vi sørger naturligvis for, at du får den professionelle hjælp og det antal behandlinger, du har brug for. Så du kan koncentrere dig om at blive rask igen.

Her finder du en liste over, hvordan vi kan hjælpe dig

Indsigt

Det er vigtigt, at du har indsigt i dit behandlingsforløb – uanset om det finder sted i offentligt eller privat regi. Hvis din behandling ikke kan dækkes af sundhedsforsikringen, hjælper vi dig gerne med at navigere i forhold til fx en operation på et offentligt sygehus, patientforeninger mv.

Hvis du ønsker det, kan vi også rådgive dig om, hvordan du kan forebygge skader og derved undgå behandlinger i fremtiden.

Det får du adgang til med AP Sundhedsforsikring

Kroniske lidelser og sygdomme

Se, hvordan sundhedsforsikringen dækker

kroniske sygdomme her

 

AP Sundhedsforsikring 60+

Til dig, der er mellem 60 og 75

Tryghed

Som pensionskunde i AP Pension med en pensionsopsparing på minimum 400.000 kr. (2023) kan du få AP Sunhedsforsikring 60+. Den er til dig, der ikke allerede har en AP sundhedsforsikring via en ansættelse, og den giver dig tryghed, fra du er 60, og helt frem til du er 75 år.

Kernen i din AP Sundhedsforsikring 60+ er vores erfarne sygeplejersker og fysioterapeuter, som hjælper dig med hurtigt at tilrettelægge dit optimale behandlingsforløb hos behandlere, speciallæge, privatklinik eller privathospital. De har tid til at lytte til dig og svare på spørgsmål om behandlingsforløbet.

Behandlingsstederne er nøje udvalgt på grund af deres høje faglige niveau og geografiske tilgængelighed. Og vi kvalitetstjekker dem selvfølgelig løbende, for kun de bedste behandlere er gode nok til dig og vores øvrige kunder. Skal du til fysioterapeut, kiropraktor, zoneterapeut, akupunktør eller psykolog, kan du selv vælge, hvem du vil behandles af. Måske har du tidligere været glad for en bestemt behandler? Hvis ikke, hjælper vi dig gerne med at vælge en.

Tryghed er også at vide, at din ægtefælle/samlever kan få samme gode adgang til behandling som dig selv. Derfor har du mulighed for at købe en sundhedsforsikring til din ægtefælle til en fordelagtig pris, når du har en AP Sundhedsforsikring 60+.

Overblik

Sundhedsforsikringen dækker fra forundersøgelse til behandling og efterbehandling. Og uanset længden af dit forløb klarer vi det praktiske for dig, så du ikke selv skal bestille tid til undersøgelse eller behandling. Skal du til fysioterapeut, kiropraktor, zoneterapeut, akupunktør, psykolog eller psykiater, kan du få op til ti behandlinger eller konsultationer inden for 12 måneder fra den dato, skaden anmeldes til AP Pension.

Her finder du en liste over, hvordan vi kan hjælpe dig

Indsigt

Det er vigtigt, at du har indsigt i dit behandlingsforløb – uanset om det finder sted i offentligt eller privat regi. Så selvom din behandling ikke kan dækkes af sundhedsforsikringen, kan vi hjælpe dig med at navigere i forhold til fx en operation på et offentligt sygehus, patientforeninger mv.

Hvis du ønsker det, kan vi også rådgive dig om, hvordan du kan forebygge skader og derved undgå behandling i fremtiden.

Det får du adgang til med AP Sundhedsforsikring 60+

Kroniske lidelser og sygdomme

Se, hvordan sundhedsforsikringen dækker

kroniske sygdomme her

Sådan tilmelder du dig AP Sundhedsforsikring 60+

Du tilmelder dig ved at udfylde denne tilmeldingsblanket. Når du har udfyldt den, skal du sende den til os via appension.dk/kontakt.

Gjensidige

Hvis du har en sundhedsforsikring i Gjensidige gennem AP Pension, har du adgang til hurtig og professionel behandling hos f.eks. en fysioterapeut, psykolog, speciallæge eller lignende, hvis du bliver syg eller får en en skade.

Du skal være opmærksom på, at du i visse tilfælde skal kontakte egen læge først for en henvisning.

Læs mere om, hvordan du bruger din sundhedsforsikring fra Gjensidige her

Sådan bruger du din sundhedsforsikring

Vi er her for dig, når du har brug for os.

Her kan du se, hvordan du bruger din sundhedsforsikring

Har du spørgsmål? I vores FAQ herunder kan du læse de mest stillede spørgsmål.

Mest stillede spørgsmål

Tilmelding af medforsikrede

Når du er omfattet af en sundhedsforsikring via din arbejdsgiver, kan din samlever/ægtefælle og dine børn også blive det.

Tilmelding af medforsikrede - AP Sundhedsforsikring / Registration of co-insured person(s) - AP Health Insurance 

Betingelser for sundhedsforsikring

Dine forsikringsbetingelser afhænger af, hvornår du er blevet kunde. Og hvilket produkt du, eller din arbejdsgiver, har valgt.

Få et overblik over alle forsikringsbetingelser her

 

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag til fredag: 08.30-16.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.