• Bæredygtighed

Relationen til vores kunder betyder alverden

Vi ved godt, at du ikke tænker på din pension hver dag. Det skal du heller ikke – det er vores opgave. Vi har overskud til at give dig nærværende rådgivning og gøre det svære enkelt, når du skal træffe vigtige beslutninger.

Vores rådgivning tager altid udgangspunkt i dig, så vi løbende sikrer, at både pensionsopsparing og forsikringer er tilpasset dine nuværende behov og ønsker. Derfor har vi både klassiske rådgivningssamtaler samt målrettede digitale tilbud, der sikrer, at din ordning matcher din livssituation.

Få besked, når det er tid at tjekke pensionen

Hvis du ønsker, tager vi fat i dig, når det er en god ide at tjekke din pension, eller når vi vil give dig et godt råd med på vejen. Vi kalder det hændelsesbaseret rådgivning.

Som supplement til den fysiske rådgivning kontakter vi vores kunder digitalt, når vi kan se, at der sker ændringer i deres liv, som kan have betydning for pensionsordningen. Ved at kombinere data med viden og erfaring sikrer vi, at du modtager målrettet kommunikation, der er relevant for dig.

Eksempler på situationer, hvor vi kontakterne dig med en konkret opfordring:

  • Skift i civilstatus (bryllup/skilsmisse)
  • Overforsikret
  • Nyt job
  • Ny bolig
  • Investeringsrisiko i forhold til alder

Skal vi også sende dig anbefalinger, hvis din pension ændrer sig? Tilmeld dig på Min Pension her.

Når tiden efter arbejdslivet nærmer sig

En stor del af vores seniorrådgivning handler om at inspirere dig til at tænke over din kommende tilværelse som pensionist og åbne for en snak om ønsker og behov. Vi hjælper dig med at planlægge, i hvilken rækkefølge du skal bruge hhv. dine pensionsmidler og evt. frie midler og friværdi for at opnå det bedste samspil, også med de offentlige pensioner.

Vi afholder hvert år seniorseminarer for de kunder, der nærmer sig pensionsalderen. Vi kalder det 58+ seminar.

Efter seniorseminarerne har kunderne mulighed for at skrive sig op til en samtale med en af vores seniorrådgivere, som kan hjælpe med at få et overblik over økonomien som pensionist. Vi ser ofte, at vores kunder tager sin ægtefælle eller samlever med til mødet, så rådgivningen kommer hele vejen rundt om pensionsøkonomien.

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.