Online lægehjælp med på farten
Den kommer altid ubelejligt, den sygdom der. Gerne i weekenden eller på ferien. Børnene har feber igen, din ægtefælle har forvredet anklen, eller du er vågnet med migræne. Med en AP Sundhedsforsikring er du hurtigt videre. Vores online læger hjælper dig og hele familien, så du får ro i sindet.
Så hurtigt kan du få online lægehjælp
Det er nemt og bekvemt og giver tryghed til dig og din familie. Du ringer eller skriver, når det passer dig.
- Gå på hejdoktor.dk, eller hent appen hejdoktor.dk til iOS eller Android
- Log på hejdoktor.dk eller via appen
- Skriv via chat eller e-mail, og du vil tale med en læge inden for 15 minutter.
Opret dig og din familie som brugere allerede i dag, så er I klar til at bruge online lægen, så snart I har brug for det.
Online lægen er klar til at hjælpe dig hver dag året rundt:
Mandag til fredag: 8.00-22.00
Weekend og helligdage: 8.00-18.00
Uden for åbningstiden kan du skrive døgnet rundt. Så svarer lægerne dig, når de åbner næste dag.
Hvordan kan online lægerne hjælpe?
I en travl hverdag
Det kan være svært at tage fri fra jobbet for pludselig at skulle til lægen. Eller nå at ringe mellem klokken 8 og 9. Med vores online læge kan du få hjælp af uden for almindelige åbningstider. Selvom du ikke har booket tid, er der højst 15 minutters ventetid.
På ferie eller i udlandet
Med online lægen har du og din familie tryghed på ferien. Her er nemlig ikke noget, der hedder ferielukket. Så kan I få online kontakt med en dansktalende læge, hvis I bliver syge.
Til hele familien
Du og din familie har adgang til ubegrænset online lægerådgivning og behandling. Der er læger med forskellige fagprofiler, så du får den hjælp, du har brug for.
Spørgsmål og svar
Hvem kan bruge online lægen?
Det kan du, der er kunde i AP Pension og har en AP Sundhedsforsikring. Det samme gælder alle i din husstand, det vil sige din ægtefælle eller samlever og dine børn.
Du skal blot oprette en profil på dem, der skal kunne bruge hejdoktor.dk
Hvis dit barn under 18 år henvender sig, vil lægen bede om, at der er en myndig til stede.
Hvad kan lægerne hjælpe med?
Onlinelægerne kan hjælpe dig med en lang række problemstillinger. De kan blandt andet:
- Vurdere, om du fejler noget alvorligt, og om du skal tilses fysisk hos din egen læge eller hos lægevagt.
- Rådgive og evt. behandle f.eks. mellemørebetændelse, bihulebetændelse, øjenbetændelse, forkølelse og influenza, hovedpine og migræne, muskel- og ledsmerter, astma, allergi, sår, hududslæt og eksem, opkast og diarré, urinvejsinfektion, søvnproblemer, psykiske lidelser, impotens, insektbid, fordøjelsesproblemer, prævention, graviditet og amning, syge børn med feber.
- Udstede og forny recepter og vejlede om håndkøbsmedicin. Vanedannende medicin og medicin med misbrugspotentiale er dog en undtagelse. Hejdoktor følger altid Styrelsen for Patientsikkerheds regler på dette område.
- Udstede recept på antibiotika, hvis lægen kan stille en diagnose uden at tilse dig fysisk eller pode for bakterier.
- Henvise til regionale offentlige sygehuse
Hvis ikke vores online læger kan hjælpe dig, så rådgiver de dig om, hvordan du kommer videre med din problemstilling.
Hvad gør jeg ved akut opstået sygdom?
Ved akut livstruende sygdom eller tilskadekomst bør du straks ringe 112.
Ved akut ikke-livstruende sygdom eller skade bør du kontakte:
- Region Hovedstaden - Lægevagt samt skadestue: 1813
- Region Sjælland - Lægevagt samt skadestue: 1818
- Region Syddanmark - Ring til egen læge hverdage mellem 8 og 16. Ring til Lægevagten på 7011 0707 uden for egen læges åbningstid.
- Region Midtjylland - Ring til egen læge hverdage mellem 8 og 16. Ring til lægevagten på 70 11 31 31 uden for egen læges åbningstid.
- Region Nordjylland - Ring til egen læge hverdage mellem 8 og 16. Ring til lægevagten på 70 15 03 00 uden for egen læges åbningstid
Får min egen læge besked?
Vi ønsker, at du får bedst mulig lægefaglig rådgivning, og det betyder, at egen læge skal vide, hvad online lægerne har hjulpet dig med. Du kan dog frabede dig, at oplysningerne videregives til egen læge.
Hvad koster det?
Servicen er inkluderet i din AP Sundhedsforsikring Det kan du læse om i dine forsikringsbetingelser, som du finder på https://appension.dk/sund-betingelser
Kan jeg få hjælp i udlandet?
Onlinelægerne er klar til at hjælpe dig, også når du er på farten, hvad enten du er i sommerhuset eller i udlandet.
Kan jeg få en fysisk konsultation?
Nej, du kan ikke booke en fysisk konsultation hos onlinelægerne. De tilbyder udelukkende online konsultationer.
Hvem står bag online lægen?
Det gør Hejdoktor. Her kan du komme i kontakt med speciallæger i almen medicin, der kan give dig lægefaglig rådgivning, forny recepter og svare på de spørgsmål, der bekymrer dig.
Alle deres specialister er erfarne og har dansk autorisation. Udover at yde kompetent sundhedsfaglig rådgivning hos Hejdoktor, så arbejder de alle i den offentlige sundhedssektor.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har brug for teknisk support?
Har du brug for teknisk support, kan du skrive til kontakt@hejdoktor.dk
Er mine data sikre?
Ja. Al trafik på Hejdoktor.dk bliver krypteret og overholder altid Sundhedsstyrelsens krav og regler om opbevaring af personfølsomme data og journaler. Læs mere om deres sikkerhedspolitik.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål til min AP Sundhedsforsikring?
Du er velkommen til at ringe på 7010 0117. Vi sidder klar til at hjælpe mandag til torsdag mellem klokken 9.00 og 16.00 og fredag mellem kl. 09.00 og 15.00.
Du kan bruge din AP Sundhedsforsikring og anmelde din skade her.