• Bæredygtighed

AP Pensions whistleblowerordning

Det er vores ønske og mål at drive forretning på en ordentlig og hæderlig måde. Derfor har vi etableret en whistleblowerordning kaldet AP Speak Up.

Her kan du indberette forhold, som du ikke mener, sker i henhold til lovgivningen eller på anden måde ikke er i overensstemmelse med de værdier, som vi står for.

Indberet til whistleblowerordningen her

Spørgsmål og svar

Hvad er en whistleblowerordning?

En whistleblowerordning giver personer med tilknytning til AP Pension mulighed for anonymt at indberette faktiske eller potentielle regelbrud eller alvorlige forseelser.

Hvem kan indberette?

Indberetninger kan foretages af ansatte, samarbejdspartnere, leverandører, underleverandører eller andre med en tilsvarende relation til AP Pension.

Er du kunde og utilfreds med sagsbehandlingen, skal du dog anvende den almindelige klageadgang og ikke klage via whistleblowerordningen.  

Hvad kan der indberettes om?

Der kan indberettes om alvorlige forseelser generelt, herunder overtrædelser af lovgivningen, ved mistanke om økonomisk kriminalitet såsom bestikkelse, bedrageri, dokumentfalsk, hvidvask og terrorfinansiering eller lignende. Der kan desuden indberettes i tilfælde af f.eks. alvorlige brud på arbejdssikkerheden og alvorlige forhold, der retter sig mod en tilknyttet person, for eksempel vold, sexisme, mobning eller chikane.

Hvad sker der efter en indberetning?

Indberetningen vil blive sendt til en ekstern samarbejdspartner, som vil orientere de relevante personer i AP Pension, der skal behandle din indberetning. Du har mulighed for at være anonym, men det vil via whistleblowersystemet fortsat være muligt at korrespondere med dig. I den forbindelse kan du blive anmodet om at sende yderligere oplysninger om det, der er sket eller kan ske.

Har du spørgsmål til whistleblowerordningen?

Hvis du har spørgsmål til whistleblowerordningen, kan du kontakte Compliancefunktionen i AP Pension på compliance@appension.dk

Compliancefunktionen er whistleblower-enheden i AP Pension. Det er denne funktion, der modtager indberetninger og har kontakten med whistleblower, følger op på indberetninger og giver løbende tilbagemelding til whistlebloweren.

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.