Jens Almegaard
- Valggruppe: B3
- Mail: jens.almegaard@gmail.com
- Telefonnummer: 4030 7230
Hvem er jeg?
Jeg er født i 1959 og bor i Hellerup sammen med min hustru, der er overlæge. Vi har 4 voksne børn og 5 børnebørn.
Med over 20 års ledelseserfaring i pensionssektoren og passion for kundeejede virksomheder er jeg klar til at sætte mit engagement, min erfaring og min viden i spil – til gavn for alle kunder.
Som person er jeg energisk, udadvendt og imødekommende. Jeg er samarbejds- og handlingsorienteret og trives med at træffe beslutninger i fællesskab.
I over 20 år har jeg været leder på højt niveau i nogle af landets største og mest veldrevne kundeejede pensionsselskaber. Mine ansvarsområder har været kommunikation, kunderelationer, kundeservice, eksterne relationer og bestyrelsesbetjening.
Jeg har også arbejdet som seniorkonsulent i Tænketanken Demokratisk Erhverv og har en unik indsigt i kundedemokrati.
Derudover har jeg skrevet AP Pensions 100 års jubilæumsbog og Vind kundernes tillid (Akademisk Forlag). Bogen handler om, hvordan finansvirksomheder kan styrke deres kommunikation og kunderelationer.
Jeg er cand.phil. i historie og har omfattende efteruddannelse inden for pension, kommunikation, ledelse (bl.a. INSEAD) og bestyrelsesarbejde med særligt fokus på kundeejede selskaber.
Hvorfor skal du stemme på mig?
MIT AFSÆT:
Erfaring og ekspertise: Med over 20 års erfaring inden for pension, forsikring, kundedemokrati og kommunikation ved jeg, hvordan man gør pension relevant og forståeligt – og skaber stærke kunderelationer og høj kundetilfredshed.
Indsigt i AP Pension: Jeg har et dybt kendskab til AP Pension, har skrevet selskabets 100 års jubilæumsbog og blev sidste år udpeget til AP Pensions Seniorråd, hvor jeg er aktivt medlem.
Passion for kundedemokrati: Jeg har arbejdet intensivt med at afdække kunders præferencer, engagere kunder og styrke demokratiet i kundeejede virksomheder.
MINE MÅL:
Ansvarlig forvaltning af vores opsparing: Sikre at vores pensionsmidler forvaltes med omtanke – og med henblik på at maksimere den langsigtede forrentning.
Flere valgmuligheder: Skabe bedre muligheder for at opfylde vores individuelle ønsker og behov.
Bedre kommunikation: Gøre det nemmere og mere trygt at være kunde.
Stærkere kundedemokrati: Sikre at vi kunder får en stærkere stemme, og at vores ønsker prioriteres.
Jeg er topmotiveret, jeg kender branchen og selskabet indgående, og jeg vil arbejde målrettet for at styrke AP Pension til fordel for os kunder.