• Bæredygtighed

Billede Ane Marie Holm Nielsen.jpg

Ane Marie Holm Nielsen

  • Valggruppe: B3
  • Mail: amhn@adslhome.dk
  • Telefonnummer: 6049 9333
Hvem er jeg?

Jeg er født og opvokset på en gård i nærheden af Løgstør. Nu bosat i Aalborg.  

Uddannet i pengeinstitut og har haft job i den branche i 40 år bl.a. som rådgiver og pensions- og investeringsansvarlig for privatkunder. De seneste 13 år som afdelingsdirektør i en privatkundeafdeling, Spar Nord Bank.  

Har i de seneste 2 år været sekretær for en kandidatstuderende på Aarhus Universitet, der p.g.a. ordblindhed var bevilget hjælp til at skrive opgaver og speciale i pædagogisk filosofi. Glæder mig nu over at specialet er bestået januar 2025, og at han kan kalde sig kandidat. Det kan jeg ikke kalde mig, men det har været en meget interessant og lærerig tid med bl.a. at tolke filosoffernes skrifter. 

I flere år har jeg været engageret i en lokal idrætsforening. Som formand i en årrække og nu aktiv som instruktør. Gymnastik er min idræt - efter et ophold og uddannelse på Viborg Idrætshøjskole for år tilbage.  

En dag om ugen er jeg med til at lave mad i ”Det kærlige måltid”, som hver uge leverer sunde retter til sygdomsramte familier i Aalborg. 

Jeg har 2 voksne sønner sammen med min nu afdøde mand. 

Hvorfor skal du stemme på mig?

Alt tyder på at vi har en veldrevet pensionskasse, der også skal passes på i fremtiden. Jeg vil gerne være med ved bordet, hvor alle forhold vedrørende AP Pension drøftes og besluttes. Jeg vil gøre hvad jeg kan, for at holde kontakt med de medlemmer, som ønsker at bidrage med forslag til bestyrelsen, så ingen ønsker og problemstillinger overses. Igennem mit arbejdsliv har jeg opnået et indgående kendskab til den type opgaver og problemstillinger, som jeg må forventes at skulle tage vare på i AP Pension. 

Mit fokus vil være at tage hensyn til det enkelte medlem. Man afleverer mange penge igennem sit arbejdsliv til pensionskassen og den enkelte skal føle en sikkerhed for, at de bliver forvaltet på bedste vis og at der ikke forsvinder mere end det allermest nødvendige til fællesskabet og administration.  

Håber at kunne medvirke til, at AP Pension kan forbedre kommunikationen med sine medlemmer. Der må skabes bedre transparens, så grundlaget for de beslutninger, der fører til ændringer i forventede pensionsudbetalinger bliver forklaret på en forståelig måde.  

Vi skal bevare en solid pensionskasse, men afkast og overskud skal komme medlemmerne til gode – mens de er i live.  

Med AP Care er der skabt en rådgivningsfunktion, som jeg har hørt godt om – når det handler om sygdom, stress o.l. En lignende funktion vil være ønskelig for de, der nærmer sig

CV
Kompetencevurdering

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.