Sundhed og trivsel i hverdagen
I AP Pension værner vi om sundheden hos vores kunder, og vi bidrager dermed til danskernes sundhed.
Det gælder både ude på arbejdspladserne og overfor den enkelte kunde. Derfor har vi et vedvarende fokus på at tilbyde forebyggende og tidlige indsatser for at hjælpe vores kunder til at være sunde og raske, ligesom vi står klar med en hjælpende hånd og relevante sundhedstilbud når helbredet svigter.
AP Pensions sundhedstilbud bygger på en helhedsorienteret tilgang, hvor ambitionen er at hjælpe vores kunder med forebyggelse af sygdom, bedre trivsel og en tidlig indsats. Vi griber vores kunder med en 360-graders tilgang, som sikrer hurtig behandling, tryghed og støtte, når livet gør ondt, økonomisk tryghed i form af forsikringer og organisatorisk rådgivning om det sunde arbejdsliv.
Vi griber den enkelte kunde
I AP Pension har vi hænder og hjerter klar til at gribe kunderne, både ved udfordringer i arbejdslivet og i privatlivet.
AP Care bidrager med en tidlig indsats målrettet kunder, der mistrives, eller som oplever helbredsproblemer, og vi har altid fokus på det hele menneske. AP Care består af kompetente helbredsvejledere med erfaring fra sundhedsvæsenet, kommunale forløb, stresscoaching og generel vejledning om trivsel. Gennem fortrolige og omsorgsfulde samtaler hjælper AP Care med at skabe overblik og vejlede kunden til den rette behandling.
I AP Sundhedsforsikring identificerer vi kunder med begyndende mistrivsel eller risiko for længerevarende sygdom, og de kunder bliver tilbudt rådgivning fra AP Care i tillæg til tilbuddene knyttet til sundhedsforsikringen.
360 graders løsning / Et eksempel på vores sammenhængende sundhedstilbud
- AP Care sikrer sammenhæng til AP Pensions øvrige sundhedstilbud. Er kunden f.eks. syg i længere tid, giver AP Care vejledning om kundens forsikringer, som kan være tab af erhvervsevne eller kritisk sygdom
- Er der behov for behandling, bliver kunden guidet til AP Sundhedsforsikring, alt imens AP Care bevarer kontakten med kunden for at sikre, at kunden har en vedvarende støtte gennem hele forløbet.
- Derudover sikrer AP Care også kunderne et trygt efterværn, så kunden får støtte, når personen vender tilbage til arbejdet.
- I AP Sundhedsforsikring identificerer vi også kunder med begyndende mistrivsel eller risiko for længerevarende sygdom, og de kunder bliver tilbudt rådgivning fra AP Care i tillæg til tilbuddene knyttet til sundhedsforsikringen
Firmarådgivning med hele virksomheden i centrum
AP Pension tilbyder også skræddersyet rådgivning på virksomhedsniveau i arbejdet med at skabe trivsel, sundhed og et bæredygtigt arbejdsmiljø. Rådgivning om sunde arbejdsliv kræver indsigt i sundhed og arbejdsmiljø, men i høj grad også evnen til at forstå, hvor den enkelte virksomhed eller organisation kommer fra og gerne vil hen.
Konkret tilbydes virksomhederne rådgivning, inspiration samt løsninger og værktøjer til at understøtte trivsel, sygefravær, forandringer og det sunde og bæredygtige arbejdsliv. Derudover får vores kunder adgang til en lang række anbefalede partnere, som alle er specialister indenfor områder, som understøtter virksomhedernes dagsorden i forhold til at få skabt et sundt arbejdsliv.
Hurtig hjælp til behandling
Det tredje ben i det samlede sundhedstilbud i AP Pension er AP Sundhedsforsikring, som giver den enkelte hurtig adgang til undersøgelser og behandling. AP Sundhedsforsikring giver kunderne tryghed, når de bliver ramt af sygdom og har brug for hurtig behandling. Kunderne får adgang til et landsdækkende netværk af dygtige behandlere og speciallæger. Behandlingsstederne er nøje udvalgt på baggrund af en grundig faglig vurdering og geografisk tilgængelighed. Vi vejleder kunderne i det optimale behandlingsforløb, hvad enten det er offentlige eller private tilbud. Med en AP Sundhedsforsikring har kunderne mulighed for både fysisk og psykisk behandling, f.eks. fysioterapi, kiropraktik, psykiatri, psykologi, som kan foregå både fysisk eller online.