Du kan få hjælp, hvis du er berørt af situationen i Fields
Situationen i Fields søndag aften er dybt tragisk, og derfor vil vi gerne informere om, at der er hjælp at hente, hvis du er berørt af hændelsen, eller har pårørende, der har været til stede i eller ved Fields søndag aften. Her kan du læse, hvordan du kan få hjælp.
Kunder i AP Pension kan få hjælp af AP Care
Er du kunde i AP Pension, kan vores helbredsvejledere i AP Care hjælpe dig. Du kan ringe til dem på 7080 5020 mandag til torsdag fra klokken 8.00 til 16.30 og fredag fra klokken 8.00 til 16.00.
Uden for vores åbningstider kan du skrive til AP Care på care@appension.dk, og så vil vi kontakte dig inden for 24 timer i hverdage.
I AP Care lytter vi og giver dig råd og vejledning til, hvordan du bedst håndterer den situation, du står i.
Kunder med en AP Sundhedsforsikring kan få krisehjælp
Har du AP Sundhedsforsikring, kan du få akut krisehjælp døgnet rundt – du kan kontakte dem på 7080 6121.
Få hjælp gennem det offentlige
Selvom du ikke er kunde i AP Pension, kan du stadig få hjælp, hvis du har været til stede i Fields søndag aften og er berørt af situationen. Du kan henvende dig til det offentliges midlertidige center med krisehjælp på Løjtegårdsvej 64 i Kastrup.
Derudover kan du få hjælp gennem Offerrådgivningen, som tilbyder rådgivning døgnet rundt, hvis du har været direkte berørt af episoden. Du kan også få hjælp gennem Røde Kors’ hjælpelinje, hvis du ikke er direkte berørt af episoden, men har behov for at tale med nogen.
- Telefonnummer til Offerrådgivningen i Hovedstaden: 21 20 91 70
- Telefonnummer til Røde Kors hjælpelinje 35 29 96 60
Endelig har Børns Vilkår offentliggjort nogle gode råd til, hvordan du taler med dine børn om hændelsen i Fields.