• Bæredygtighed

Få mindre sygefravær med AP Care

Hvis en af jeres medarbejdere mistrives mentalt eller fysisk, kan I få hjælp og rådgivning af vores helbredsvejledere i AP Care. På den måde kan I forkorte et sygdomsforløb eller endnu bedre helt undgå en sygemelding.

I AP Care er en række helbredsvejledere klar til at hjælpe jeres medarbejdere – de har specialer inden for stress, coaching, kommunale forløb og generel vejledning. De kan støtte og rådgive, hvis jeres medarbejdere ikke har det godt enten fysisk eller mentalt – formålet er at forebygge eller forkorte sygefravær hos den enkelte medarbejder.

Gennem en fortrolig og omsorgsfuld samtale hjælper helbredsvejlederen den enkelte medarbejder med at finde ud af, hvad der skal til, for at han eller hun får det bedre.

Helbredsvejlederen er tovholder for medarbejderen og sørger for, at der bliver tænkt hele vejen rundt om situationen. Udover egne specialer trækker helbredsvejlederen på et stort netværk af eksperter, som kan hjælpe medarbejderen med præcis de udfordringer, som vedkommende har. Netværket består f.eks. af fysioterapeuter, psykologer og speciallæger.

Hvad får din virksomhed ud af AP Care?

Med AP Care er din virksomhed sikret en tidlig indsats i forhold til medarbejdere, der er i risikozonen for en sygemelding, og det kan gøre en stor forskel, at både I som virksomhed og medarbejderen får støtte og rådgivning i den pågældende situation. I er også sikret hjælp til at få allerede sygemeldte medarbejdere hurtigere tilbage på arbejde.

For din virksomhed kan det bidrage til:

  • Færre sygemeldinger
  • Kortere langtidssygemeldinger
  • Medarbejdere, der trives.

Sådan bruger din virksomhed AP Care

I er velkomne til at kontakte AP Care alle hverdage mellem klokken 8.00 og 17.00 på 7080 5020 eller care@appension.dk

Det kan være den enkelte medarbejder, der kontakter AP Care – men det kan også være en leder eller HR-afdelingen, der har brug for sparring og rådgivning i forbindelse med, at en medarbejder ikke trives.

I er velkomne til at benytte AP Care allerede i dag.

Hvis en leder eller HR-afdeling kontakter AP Care på vegne af en medarbejder, skal de på forhånd have skriftligt samtykke fra medarbejderen, f.eks. på e-mail. Hvis AP Care skal ringe medarbejderen op, skal han eller hun ligeledes på forhånd give samtykke via lederen eller HR-afdelingen, f.eks. også via e-mail. I er velkomne til at kontakte AP Care for hjælp til processen.

Helbredsvejlederen er underlagt tavshedspligt.

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.