• Bæredygtighed

Vi mangler dokumentation fra dig

Her kan du få svar på de mest almindelige spørgsmål om, hvorfor vi beder dig om at indsende dokumentation til AP Pension.

Hvorfor beder vi om oplysninger/dokumentation?

Hvidvaskloven kræver, at vi som pensionsselskab indhenter en række grundlæggende oplysninger om vores kunder og derfor beder vi dig om at fremsende den ønskede dokumentation.  Ved at indsende den ønskede dokumentation hjælper du os derfor med at overholde loven og være med til at bekæmpe hvidvask og terrorfinansiering.

Hvad skal jeg gøre?
  1. Tag et læsbart billede af (eller scan) din dokumentation, og gem det som pdf eller billedfil
  2. Gå til appension.dk/dokumentation
  3. Udfyld felterne i formularen
  4. Upload billedet eller billederne af din dokumentation
  5. Klik på “Send filer”
Jeg er allerede kunde – hvorfor skal jeg sende oplysninger?

Vi er som pensionsselskab underlagt krav om, at vi skal kende vores kunder. Det betyder at vi løbende skal opdatere vores oplysninger om vores kunder og i nogle tilfælde bede om ny eller opdateret dokumentation fra vores kunder. Det er vigtigt at du løbende hjælper os med at holde vores informationer opdaterede, så vi kan overholde loven.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har et pas?

Hvis du ikke har et pas kan du i stedet indsende kopi af dit kørekort.

Hvis du ikke har et kørekort kan du indsende:

  • Dansk sundhedskort
  • Forsvarets identitetskort
  • Natopas
  • Politilegitimationskort
  • Opholdstilladelse type F eller D (lamineret plastkort med billede)
  • Nationalt identitetskort, der er gyldig rejselegitimation for indrejse i og udrejse fra Danmark.
  • Dåbs- eller navneattest
  • Skattekort
Hvad er gyldig adressedokumentation?

Som dokumentation for din bopælsadresse kan vi bruge:

  • Brev eller dokumentation fra en offentlig myndighed i dit bopælsland. Eksempelvis Skat, kommune, socialforvaltning, kørekort hvis det indeholder adresse, etc.
  • Forsyningsregning som knytter dig til din bopæl: el, vand, varme, telefon, internet, etc.
  • Dokument fra en bank eller en lejekontrakt.
Hvordan behandler I mine oplysninger?

Du kan læse mere om AP Pensions datapolitik her: Persondatapolitik - Sådan beskytter vi din data hos AP Pension

Har du andre spørgsmål?

Hvis du ikke har fundet svar på dine spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte os på 7080 5036 eller via appension.dk/kontakt

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.