• Samfundsansvar

Vejledning til arbejdsgivererklæring​en

Jeres virksomhed har valgt at oprette eller ændre en gruppelivsaftale hos AP Pension, og derfor skal I som arbejdsgiver udfylde en arbejdsgivererklæring.

Hvorfor er arbejdsgivererklæringen vigtig?

Arbejdsgivererklæringen indgår i AP Pensions vurdering af, hvilke medarbejdere, der kan blive omfattet af gruppelivsaftalen eller ændringen

Sådan skal I udfylde arbejdsgivererklæringen

Erklæringen gælder for alle medarbejdere, der er omfattet af gruppelivsaftalen

Erklæringen skal udfyldes gældende pr. ikrafttrædelsesdatoen, med den viden, I har om medarbejderne på den dato.

Ikrafttrædelsesdato er den dato, medarbejderne bliver omfattet af gruppelivsaftalen. I har mulighed for at udfylde erklæringen på datoen, eller hverdagen forinden, hvis ikrafttrædelsesdatoen er en weekend, helligdag eller virksomheden har lukkedag

Erklæringen skal være modtaget i AP Pension senest fem hverdage efter ikrafttrædelse.

I skal nævne alle medarbejdere, der opfylder et eller flere af de kriterier, der står på erklæringen. Hver medarbejder skal oplyses højst én gang, men med alle relevante kriterier. Se nærmere forklaring på arbejdsgivererklæringen.

Skriv navn, CPR-nummer, privat telefon og privat e-mail på medarbejderne. Vi skal bruge oplysningerne, så vi kan kontakte medarbejderne.  

Hvis I har spørgsmål til udfyldelse af erklæringen, skal I tage fat i jeres kontaktperson

Hvad sker der med de nævnte medarbejdere?

Som arbejdsgiver skal I ikke foretage jer mere. AP Pension vurderer oplysningerne på de enkelte medarbejdere. Hvis vi har brug for flere oplysninger, kontakter vi jer eller medarbejderen.​​

Vælg 'næste trin' for at udfylde blanketten. Når I har udfyldt alle nødvendige oplysninger, skal I underskrive med MitID Erhverv.

Virksomhedsoplysninger:

 

Ingen af disse oplysninger bliver gemt, før I har skrevet under med MitID Erhverv.

Oplysning om medarbejdere

Som arbejdsgiver beder vi jer, om at oplyse os om medarbejdere, der opfylder ét eller flere af nedenstående kriterier. I skal gøre det i overensstemmelse med den viden, I har om medarbejderne, den dag gruppelivsaftalen er gældende pr. eller hverdagen forinden, hvis ikrafttrædelsesdatoen er en weekend, helligdag eller virksomheden har lukkedag.

I skal være opmærksomme på, at det kan få økonomiske konsekvenser både for medarbejderne og for jer som arbejdsgiver, hvis I ikke udfylder arbejdsgivererklæringen korrekt. I kan pådrage jer erstatningsansvar for tab som følge af fejl i udfyldelsen. 

Hver medarbejder skal oplyses højst én gang, men med alle relevante kriterier.

Kriterier: Vi beder jer nævne alle de medarbejdere, der  

  • Er tilkendt fleksjob eller skånejob
  • Har søgt eller modtager offentlig førtidspension eller invaliditetsydelse
  • Er ansat på nedsat tid af helbredsmæssige årsager​​

 

Har du én eller flere medarbejder, der opfylder en eller flere af ovenstående kriterier?

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 1:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 2:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 3:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 4:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 5:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 6:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 7:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 8:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 9:

 

Har I ikke flere medarbejdere, der opfylder kriterierne, skal I fjerne markeringen nedenfor. Klik derefter "næste trin"

Medarbejderoplysninger​

Medarbejder 10:

 

Har I mere end 10 medarbejdere bedes I signere denne erklæring og oprette en ny via samme link

Klar til underskrift

Jeres arbejdsgivererklæring er nu klar til underskrift.​

Hvis I vil gemme en kopi af den udfyldte arbejdsgivererklæring, inden I underskriver dokumentet, så tryk på download-pil i nederste højre hjørne efter "Gå til underskrift".

Arbejdsgivererklæringen er ikke vedhæftet i den bekræftelsesmail, I modtager efter underskrift. 

AP Pension behandler personoplysninger i overensstemmelse med blandt andet persondatalovgivningen. Det kan I læse mere om i vores persondatapolitik, som I finder på appension.dk/persondatapolitik. I kan også få sendt persondatapolitikken med post ved at kontakte os på 3916 5000.

 

Hvilken e-mail skal vi sende en bekræftelse til?

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.