Sådan bruger du din AP Sundhedsforsikring
Du kan bruge din sundhedsforsikring på to forskellige måder:
- Du kan få professionel rådgivning om dit helbred
- Du kan få hjælp til at komme i behandling, hvis du bliver syg, eller er kommet til skade
Få hjælp til din behandling
Er du blevet syg eller kommet til skade? Så kan du få hurtig hjælp. Her står, hvad du skal gøre. Der er tre trin:
1. Kontakt din egen læge
Først skal du kontakte din egen læge. Det er din egen læge, der kender dig bedst. Derfor kan han eller hun bedst vurdere, hvilken undersøgelse eller behandling du har brug for.
2. Ring til os på 7010 0117
Bagefter skal du ringe til os. Her får du hjælp og personlig rådgivning af vores erfarne fysioterapeuter og sygeplejersker. De hjælper dig med at planlægge behandlingen, og de kan ofte booke tider direkte hos behandlerne.
Du kan ringe til os alle hverdage. Eller du kan anmelde din sygdom eller skade elektronisk. Det kan du gøre på alle tidspunkter i døgnet.
3. Kom hurtigt i behandling
Når vi har godkendt din behandling, sender vi dig videre til den rigtige specialist eller behandler med det samme eller inden for få dage. Så kan du gå i gang med selve behandlingen.
Din sundhedsforsikring dækker kun udgifter til behandling, som AP Pension har godkendt inden, at du går i gang med behandlingen. Derfor er det vigtigt, at du kontakter os inden, at du går i gang med en behandling. Ellers dækker din sundhedsforsikring ikke. Du skal også kontakte os, hvis du allerede har fået godkendt et antal behandlinger og gerne vil have, at forsikringen dækker et yderligere antal behandlinger.
Oplever du problemer med fx stress, har du kriser i privat- eller arbejdsliv eller brug for hjælp til fx at håndtere mobning af børn eller mistrivsel på jobbet? Så kan du få hurtig, professionel rådgivning. Her står, hvad du skal gøre.
Dækning af børn
Børn bliver automatisk omfattet af din sundhedsforsikring fra de er 0-24 år, uanset bopæl.