• Bæredygtighed

AP Pension er i luften med nyt forretningssystem i tæt samarbejde med Festina Finance

AP Pension har nu taget et stort skridt i en ambitiøs digital transformation med første leverance af et nyt forretningssystem. Det vedrører selskabets nye cloudbaserede standardkernesystem udviklet i tæt samarbejde med den danske FinTech-virksomhed Festina Finance. Den 1. maj blev systemet sat i drift, og de første firmakunder er indtegnet.

En fremtidssikret digital platform med kunden i centrum

Det nye kernesystem bygger på en moderne og fleksibel it-platform, som skal fremtidssikre AP Pensions digitale infrastruktur og styrke kundeoplevelsen. Systemet giver øget fleksibilitet og muliggør mere innovative produkter, automatiserede processer ved hjælp af AI samt en mere smidig kunderejse. Med første leverance af det nye forretningssystem introduceres ikke blot et nyt kernesystem, men også en ny dataplatform og et nyt kundeunivers, som tilsammen skaber fundamentet for en mere digital og kundenær fremtid.

"Med det nye kernesystem tager vi et vigtigt skridt mod at modernisere vores digitale platforme ved at anvende AI og styrke vores position som kundeejet pensionsselskab. Det samlede forretningssystem er fundamentet for at accelerere vores digitale transformation. Samtidig giver det os mulighed for hurtigere at tilpasse os kundernes behov", udtaler Pia Werner Alexandersen, CIO i AP Pension.

Medarbejdernes indsats og tæt partnerskab sikrer vellykket systemlancering

Den vellykkede idriftsættelse er resultatet af en imponerende indsats fra AP Pensions dedikerede medarbejdere, som har arbejdet målrettet gennem hele processen. Derudover har et tæt samarbejde med Festina Finance været en central drivkraft i programmets succes.

"Vi er meget tilfredse med samarbejdet, som har været afgørende for udviklingen af et fælles produkt. Festina Finance er med hele vejen til målstregen. Vores succes måles ikke kun på implementeringen af løsningen hos AP Pension, men også på den tilfredshed, som medarbejdere og deres kunder oplever med den nye løsning", siger Morten Schantz, Head of Innovation hos Festina Finance.

Gradvis implementering sikrer kvalitet

Kernesystemet implementeres gradvist for at sikre en smidig og kontrolleret overgang. Erfaringer og feedback bliver løbende indsamlet, så løsningen kan optimeres til gavn for både kunder og medarbejdere. AP Pension har desuden oprettet et dedikeret team i overgangsperioden for at sikre en gnidningsfri oplevelse for kunderne. Vi har en klar plan for, hvordan den fortsatte udvikling, implementering af systemet og migrering af data skal ske kontrolleret over de kommende år.

Et vigtigt kapitel i AP Pensions digitale rejse

Det nye forretningssystem er en central del af AP Pensions digitale strategi og ønske om at skabe et forenklet og robust it-landskab, som gør selskabet skalerbart i fremtiden. Målet med den digitale strategi er at kunne tilbyde et unikt pensionskoncept og digitale løsninger, som forbedrer kundeoplevelsen markant. Det betyder, at kunderne vil opleve en mere enkel, intuitiv og personlig kunderejse – uanset om de anvender selvbetjening eller taler med en rådgiver. Samtidig giver det medarbejderne de bedste og mest moderne forudsætninger for at betjene selskabets kunder.

Kontaktoplysninger:

Skriv til presse@appension.dk

Underdirektør for Strategi og Kommunikation, Tina Baggesgaard Kristensen

Skriv til os, hvis du har brug for hjælp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, kan du skrive til vores Kundecenter, der sidder klar til at hjælpe dig.

Ring til os, hvis du har brug for hjælp

Du er altid velkommen til at ringe til os.

Vi sidder klar til at hjælpe dig:

Mandag: 09.00-16.00
Tirsdag: 09.00-16.00
Onsdag:
09.00-16.00
Torsdag:
09.00-16.00
Fredag: 09.00-15.00

AP Pension understøtter desværre ikke denne browser.

Men du kan se AP Pensions hjemmeside i enten Google Chrome, Firefox eller Edge – det gælder, uanset hvilken enhed du bruger.

Har du spørgsmål til pension, er du velkommen til at kontakte AP Pension på 3916 5000 mellem klokken 8.00 og 15.00 alle hverdage.